Anja Mitrovič
»Pedikura je veliko več kot odstranjevanje poroženele kože in urejanje nohtov. Gre za strokovno opazovanje in razumevanje individualnih razlik, oblike stopala, prstov, stopalnih lokov, strukture nohtov in nohtnih gub. «
Predstavite se našim bralcem. Povejte nam nekaj o sebi.
Sem Anja Mitrovič, diplomirana kozmetičarka in ustanoviteljica pedikerskega centra Sanoped. Že več kot desetletje se posvečam terapevtski obravnavi stopal, še posebej zahtevnejšim primerom, kjer so potrebna poglobljena strokovna znanja. Svoje delo opravljam z veliko predanostjo, saj verjamem, da zdravje stopal pomembno vpliva na kakovost življenja.
Kako ste se odločili za pedikuro?
Ljubezen do pedikure se je pri meni začela zelo spontano, a ključna prelomnica je bila, ko sem na Fakulteti za aplikativne vede – VIST spoznala gospo Slavico Bizjan, ki je tam poučevala praktični del pouka. Ona je oseba, ki me je navdušila nad tem poklicem in mi odprla vrata v svet terapevtske pedikure. Postala je moja mentorica in to ostaja še danes.
Preko nje sem se povezala z nekaterimi najbolj priznanimi podologi v Nemčiji, kjer sem imela priložnost pridobivati znanja in predvsem dragocene praktične izkušnje pri ljudeh, ki v tem poklicu delujejo že več generacij. Spoznanja, ki sem jih tam dobila, so mi odprla popolnoma nov pogled na terapevtsko pedikuro: ti vpogledi so mi omogočili, da sem pedikuro začela dojemati širše, kot specializirano področje, ki omogoča resnično reševanje funkcionalnih težav s stopali. To znanje in izkušnje so postale temelj mojega današnjega dela.
Ste pedikerka, opišite nam vaše delo.
Moje delo presega okvir klasične pedikure. V ospredju je celostni terapevtski pristop, kjer se ne osredotočamo zgolj na odpravljanje simptomov, temveč na iskanje in razumevanje vzrokov težav. Ključno je, da pravočasno prepoznamo dejavnike, ki vodijo v spremembe na koži in nohtih, ter ljudi ozaveščamo o pomembnosti nege stopal, pravilne obutve in rednih pregledov.
Stopala so pomemben, a pogosto zapostavljen del telesa. Če jim ne posvečamo dovolj pozornosti, se lahko razvijejo težave, ki vplivajo na gibanje, počutje in kakovost življenja. Pri svojem delu zato ne rešujemo le tistega, kar je trenutno vidno ampak velik poudarek dajemo tudi na prepoznavanje potencialnih težav, še preden se izrazijo: nepravilno striženje nohtov, neustrezna obutev, anatomske nepravilnosti in druge strukture nohtov, ki ob neprimerni negi lahko vodijo v zaplete.
Pedikura je veliko več kot odstranjevanje poroženele kože in urejanje nohtov. Gre za strokovno opazovanje in razumevanje individualnih razlik, oblike stopala, prstov, stopalnih lokov, strukture nohtov in nohtnih gub. Naše delo zajema širok spekter problematik: vraščene nohte, kurja očesa, otiščance, razpoke, glivične in bakterijske okužbe, deformirane nohte in druge onihodistrofije. Poleg tega izdelujemo individualne ortoze in distančnike za razbremenitev pritiska, ki so pogosto ključni pri odpravi bolečine in preprečevanju ponavljajočih se težav.
Pomembno pa je tudi zavedanje, da za reševanje določenih težav pediker sam ne zadošča, kot si morda stranke včasih predstavljajo. Pogosto posameznika usmerimo naprej k ortopedu, dermatologu, diabetologu ali osebnemu zdravniku. Le s skupnim pristopom, kjer vsak strokovnjak prispeva svoje znanje, lahko dosežemo najboljše rezultate. Pedikura ima velik potencial pri obravnavi stopal in nohtov, vendar je nujno, da na vsako težavo gledamo individualno, ter oblikujemo realen in učinkovit načrt obravnave.
Pri številnih strankah se srečujemo s hudimi težavami, ki močno vplivajo na njihovo vsakodnevno življenje, tudi po več operacijah stanje pogosto ostaja nespremenjeno ali se celo poslabša. V takšnih primerih ni vedno mogoče popolnoma odpraviti težave, lahko pa jih omilimo, izboljšamo stanje in s tem kakovost življenja. Ključna je strokovna obravnava, redna nega in dobra informiranost. Tako pri strokovnjaku, kot tudi doma.
Pomemben del mojega dela je tudi mentorstvo, znanje, ki sem ga pridobila in skozi dolgoletno prakso, prenašam na svojo ekipo. Skupaj skrbimo, da vsak obisk v našem salonu temelji na strokovnosti in resnični skrbi za dolgoročno dobrobit stopal.
Pedikerski poklic je po mojem mnenju lep in hvaležen poklic. Ljudem pogosto olajšamo korak in jim omogočimo, da ponovno zaživijo normalno vsakodnevno življenje brez bolečin. Zelo ganljivo je, ko so ljudje iskreno hvaležni, ker jim lajšamo stisko in bolečino. Pogosto celo preprečimo operativne posege ali, v najtežjih primerih, celo amputacijo. Pri rizičnih skupinah, kot so diabetiki, je treba vedeti, da lahko že najmanjša, neopažena rana vodi v resne zaplete. Z redno strokovno nego in pravilno domačo nego lahko marsikatero težavo pravočasno preprečimo.
Stranke nam velikokrat povedo, da so jih zdravniki pohvalili, kako dobrega pedikerja imajo in to mi daje potrditev, da delamo prav. Prav takšne zgodbe me vsak dan znova opomnijo, zakaj s srcem opravljam svoj poklic.
Na kratko predstavite svoj salon. Vaš salon je zelo prepoznaven. S kakšnimi koraki ste to dosegli?
Če sem iskrena, moja začetna vizija nikoli ni bila imeti deset zaposlenih in dveh lokacij, kot jih imam danes. Vse, kar sem ustvarila, se je razvijalo zelo naravno, brez velikih načrtov, predvsem pa z veliko intuicije, predanosti in ljubezni do poklica. Pedikura me je prevzela že na začetku in od takrat sledim občutku, ki mi vedno pove, kam iti naprej.
Verjamem, da se je Sanoped razvil tako uspešno zato, ker sem od vsega začetka stremela k strokovnosti, natančnosti in srčnemu pristopu. Želela sem ustvariti prostor, kjer se stranka počuti varno, razumljeno in slišano, ne glede na to ali pride zaradi estetske nege ali zapletenih težav s stopali.
Naša prepoznavnost ni rezultat načrtovanih marketinških strategij, temveč posledica doslednega, kakovostnega dela, osebnega pristopa in rezultatov, ki jih ljudje opazijo. Večina naših strank pride k nam po priporočilu, kar mi pomeni največ.
Pri tem igra ključno vlogo tudi moja ekipa. Zelo sem ponosna na to, da skupaj gradimo visoke standarde. Vsaka sodelavka je strokovno usposobljena in predana svojemu delu.
Naš cilj nikoli ni bil zgolj lep videz stopal, temveč dolgotrajna sprememba, boljše počutje in ohranjanje funkcionalnosti. Ko stranka to občuti, se znova in znova vrača in to je največje priznanje našemu delu.
Kaj je največ težav, za katere stranke poiščejo pomoč pri vas?
Najpogosteje obravnavamo vraščene in involucionirane nohte, glivične okužbe, zadebeljene nohte, razpoke na petah, otiščance, kurja očesa in virusne bradavice. Veliko ljudi pride k nam tudi po tem, ko dolgo niso našli rešitve drugje, čeprav so preizkusili različne možnosti. V takšnih primerih si vzamemo čas, da stanje natančno pregledamo, poiščemo vzrok težave in skupaj s stranko poiščemo najboljši način, kako jo obvladati ali ublažiti. Pomembno mi je, da stranko vključimo v proces in ji razložimo, kaj lahko naredimo pri nas in kaj lahko sama naredi doma. Le tako lahko pride do trajnejših izboljšav.
Kakšna je struktura vaših strank?
Naše stranke so zelo raznolike. Med njimi so mladi, starejši, športniki, nosečnice, pa tudi ljudje s kroničnimi obolenji, kot so sladkorna bolezen, revmatične bolezni in nevrološke težave.
Kje dosegate najboljše rezultate?
Najboljše rezultate dosegamo pri vraščenih nohtih, kjer s korekcijskimi sponkami pogosto preprečimo potrebo po kirurškem posegu. Pri tem uporabljamo sponke firme 3TO GmbH, ki veljajo za ene najbolj priznanih v Nemčiji in imajo tudi medicinski certifikat. Njihova učinkovitost in kakovost igrata ključno vlogo pri uspešni obravnavi teh težav. Prav tako dosegamo odlične rezultate pri glivičnih okužbah nohtov, kjer z ustrezno pripravo nohtne plošče in natančno izbranimi izdelki postopoma izboljšamo stanje nohta.
Na splošno dosegamo zelo dobre rezultate pri vseh težavah, s katerimi se soočamo, a ključno vlogo pri tem ima tudi sodelovanje stranke. Brez pravilne nege doma in razumevanja, kako pomembna je vsakodnevna skrb za stopala, tudi najbolj strokovno izvedena pedikura ne more doseči dolgotrajnega učinka. Ko pa stranka sledi navodilom in redno obiskuje pedikuro, lahko skupaj dosežemo res veliko.
Kaj je tisto, na kar moramo biti pozorni pri zdravju nog?
Ključna je preventiva. Udobna in ustrezna obutev, pravilna higiena, redno pregledovanje stopal in nega, so osnove. Pomembno je tudi, da na videz »majhnih« težav, ne ignoriramo. Majhen otiščanec lahko hitro postane velik problem, še posebej pri rizičnih skupinah.
Kaj bi svetovali ljudem pred poletjem? Kako naj poskrbijo za svoje noge, stopala …?
Poletje je čas, ko so stopala izpostavljena tako pogledom kot tudi vplivom okolja. Svetujem, da poskrbimo za dobro navlaženo kožo, zaščito pred glivicami, bakterijami in virusi (predvsem na bazenih, v telovadnicah in savnah), udobno in zračno obutev, ter pravočasno pedikuro, ki odkrije in prepreči težave, še preden postanejo resne.
A hkrati bi poudarila, da je skrb za stopala pomembna vse leto, ne le tik pred poletjem. Velikokrat se srečamo s primeri, ko ljudje tik pred poletjem poiščejo pomoč zaradi glivičnih okužb nohtov in pričakujejo, da se bo težava odpravila v enem ali dveh mesecih. Žal to ni mogoče – terapije so pogosto dolgotrajne in napredek je odvisen predvsem od rasti nohta in nege doma. Zato je pomembno, da strankam vedno pojasnimo realna pričakovanja ter jih spodbudimo k redni negi in doslednemu izvajanju priporočil.
V salonu imate tudi zaposlene. Nam predstavite vašo ekipo.
Moja ekipa je srce salona. Vsaka sodelavka je predana, natančna in srčna. Verjamem, da so tako izkušnje kot stalno strokovno izpopolnjevanje ključni za kakovostno delo. Zato svoje znanje, ki sem ga pridobila z dolgoletno prakso in izobraževanji v tujini, redno prenašam naprej. V salonu pogosto izvajamo interne delavnice, kjer na modelih vadimo različne terapevtske postopke in nadgrajujemo znanje.
Prepričana sem, da le s skupno rastjo in medsebojno podporo lahko gradimo dolgoročno uspešno zgodbo. Skupaj ustvarjamo varen, strokoven in topel prostor, kjer se lahko stranka počuti sprejeto in v dobrih rokah.
Kako sledite novostim na področju pedikure?
Redno se udeležujem mednarodnih sejmov, izobraževanj in strokovnih predavanj. Povezujem se s priznanimi podologi iz tujine, spremljam strokovno literaturo in testiram nove materiale. Področje terapevtske pedikure se hitro razvija in pomembno mi je, da sem vedno v koraku s časom, tako zaradi strank kot tudi zaradi sebe.
Kako izbirate poslovne partnerje in kaj vam je pri tem pomembno?
Pri izbiri partnerjev mi je ključna kakovost materialov, zanesljivost dobav in strokovna podpora. Ne sodelujem z vsakim, pomemben mi je dolgoročen odnos, kjer si zaupamo in imamo skupne vrednote. Najpomembneje pa je, da lahko stranki zares ponudim izdelek, ki mu zaupam.
KAJ SVETUJETE MLADIM, KI SE PODAJAJO NA POSLOVNO POT V KOZMETIKI?
Vsakomur, ki se podaja na poslovno pot v kozmetiki, bi svetovala, naj si vzame čas za izobraževanje in dobro razume osnovo svojega dela, tako s strokovnega kot poslovnega vidika. Znanje in praksa sta temelj dolgoročne uspešnosti.
Prav tako naj se ne prenaglijo z naložbami in naj pazljivo izbirajo dobavitelje, saj je zanesljiv partner ključnega pomena za stabilno rast. Na začetku je morda tempo počasnejši, a prav premišljen začetek omogoča, da se temelji postavijo trdno in z jasnim ciljem.
Sodelujete z gospo Slavico Bizjan oz. podjetjem Bizjan & Co. Povejte nam kaj o tem sodelovanju.
Kot sem že omenila, je gospa Slavica Bizjan pomemben del moje poklicne poti. Prav ona me je vpeljala v svet terapevtske pedikure in me povezala z najboljšimi podologi v Nemčiji. Najina povezava se je sčasoma razvila tudi v odlično strokovno sodelovanje.
Njeno podjetje, Bizjan & Co. je danes naš zanesljiv partner pri dobavi vrhunskih materialov in aparatur, ki jih uporabljamo v terapevtski pedikuri. Posebno sem hvaležna, da preko nje dostopamo do specializirane opreme, ki izvira iz dentalne industrije – aparatur, ki omogočajo izjemno natančno, tiho, nebolečo in učinkovito obdelavo stopal.
Gre za tehnologijo, ki bistveno presega standardne aparatur, ki jih običajno srečamo v salonih v Sloveniji.
Ko enkrat delaš s takšno opremo, se ti pogled na delo popolnoma spremeni. Omogoča natančen in strokovno prijazen pristop, ki močno olajša delo nam in obenem zagotovi varno, udobno ter izjemno učinkovito izkušnjo za stranko. Takšna oprema je za nas neprecenljivo orodje, za stranke pa pomeni storitev na najvišji ravni kakovosti.
Z gospo Slavico Bizjan sodelujem že več kot desetletje in jo izjemno cenim – tako osebno kot strokovno. Njeno podjetje nam poleg materialov nudi tudi dragocena izobraževanja, ki nam omogočajo, da ves čas ostajamo na visoki strokovni ravni.
Ob tem pa bi se rada iskreno zahvalila tudi njenemu možu Janezu, s katerim skupaj vodita podjetje. On skrbi, da naše aparature vedno delujejo brezhibno, in nam je v tehnični podpori v neprecenljivo pomoč. Vesela sem, da imamo tako zanesljiv in predan partnerski tandem ob sebi.
Povejte nam nekaj o materialih s katerimi delate.
Uporabljamo preverjene, visokokakovostne materiale priznanih proizvajalcev, od korekcijskih sponk in pripomočkov za nohtno protetiko, do specializiranih izdelkov za nego kože in nohtov. Ker izvajamo specializirane terapevtske postopke, je kakovost materialov ključna za varnost in uspešnost, pri nas to ni le dodatek k storitvi, ampak temelj celotne obravnave.
Z nekaterimi izdelki dosegamo res fascinantne rezultate, kar pogosto preseneti tudi zdravnike. Pogosto k nam pridejo stranke, ki imajo za sabo dolgo zgodovino neuspešnega reševanja glivičnih ali bakterijskih okužb, tudi ob redni uporabi različnih preparatov ali celo jemanju močnih zdravil. Kljub vsemu vloženemu trudu se stanje pogosto ni izboljšalo, ker glavni vzrok težav ni bil pravilno prepoznan ali ustrezno naslovljen. Velikokrat gre za detajle, ki se jim sicer ne posveča dovolj pozornosti: neustrezna ali neudobna obutev, prekomerna vlaga, nepravilna nega doma, nošenje umetnih materialov namesto naravnih nogavic ali pa napačna presoja deformacije nohta, ki vodi v neučinkovito obravnavo. Ko to razumemo, lahko ukrepamo bistveno bolj učinkovito.
Pri zahtevnejših primerih seveda sodelujemo tudi z zdravniki, včasih je potrebna dodatna terapija, kot so sistemski antibiotiki ali antimikotiki. Veseli me, da nas vse več zdravnikov prepoznava kot zanesljiva podpora pri nadaljni oskrbi povezanih s stopali.
Socialna omrežja. Kaj mislite o online svetovanju, brez, da pride stranka v salon na posvet?
Socialna omrežja so odličen kanal za ozaveščanje in deljenje koristnih informacij, saj lahko ljudem približamo pomen redne nege stopal in pravočasnega ukrepanja. Prek fotografij ali sporočil pogosto podamo osnovno mnenje ali priporočilo, kar je lahko dober prvi korak.
Vendar pa takšna komunikacija ne more nadomestiti strokovnega pregleda v živo. Še posebej pri težavah z nohti se šele ob natančnem pregledu z uporabo ustreznih pripomočkov razkrijejo stvari, ki jih na fotografiji ni mogoče opaziti. V nohtnih kanalih ali pod nohtno ploščo se lahko skrivajo pomembne spremembe, ki vplivajo na potek obravnave.
Zato vedno poudarimo, da je posvet v živo ključen za varno in učinkovito terapevtsko obravnavo.
Ste zadovoljni z možnostjo izobraževanja in napredka na področju dela in znanja v pedikuri?
V Sloveniji imamo vedno več možnosti za izobraževanje, kar me izjemno veseli. Predvsem pozdravljam uvedbo študija podologije, ki prinaša bolj specializiran in poglobljen pristop k obravnavi stopal. Verjamem, da je program kakovosten in da študentom omogoča pridobiti veliko uporabnega znanja za delo v tem poklicu. Upam, da bo ta veja v prihodnosti tudi sistemsko umeščena kot del zdravstvenega sistema tako kot v tujini, saj ima velik potencial.
Tudi sama sem se vpisala na ta študij, vendar mi ga zaradi preobremenjenosti žal ni uspelo dokončati, ob mesečnem obsegu več kot 500 obravnav, vodenju celotnega podjetja in številnih odgovornostih mi enostavno zmanjka časa. Kjub temu se redno strokovno izpopolnjujem, predvsem z individualnimi izobraževanji pri priznanih podologih ter na specializiranih seminarjih v tujini, predvsem v Nemčiji. Verjamem, da se pravo učenje začne šele po formalnem šolanju in da je to v tem poklicu vseživljenjski proces.
Kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Moja največja želja je, da bi se v prihodnosti lahko vpisala na študij podiatrije na University of Brighton v Angliji. Gre za enega bolj priznanih programov s tega področja v Evropi, kjer izobražujejo visoko usposobljene strokovnjake za zdravljenje in obravnavo težav s stopali.
Zavedam se, da bi takšna odločitev pomenila selitev v Brighton za nekaj let, zato želim najprej pri nas vzpostaviti sistem, ki bi omogočil, da vse nemoteno deluje tudi brez moje vsakodnevne prisotnosti. To je moj dolgoročni cilj in velika želja, ki jo nosim v sebi – nekateri sanjajo o penziji in miru, jaz pa o študiju podiatrije (smeh).
Kaj svetujete mladim in na kaj morajo biti po vaše pozorni, ko vstopajo na trg?
Svetujem jim, da si vzamejo čas za učenje in izkušnje. Naj jih ne zavede zunanji blišč, ki ga vidimo na družbenih omrežjih – za kakovostnim in varnim delom stojijo leta prakse, veliko poglobljenega znanja in nenehno izpopolnjevanje.
V zadnjih letih opažam porast hitrih tečajev, po katerih posamezniki brez izkušenj hitro odprejo svoj salon in se predstavljajo kot strokovnjaki za zahtevno pedikuro (medicinsko pedikuro). To je lahko zelo tvegano, za stranko in za ugled stroke. Sama tudi po več letih prakse čutim veliko odgovornost in se zavedam, koliko se še moram naučiti. Več kot se poglabljaš, bolj se zavedaš, kako široko in kompleksno je področje nege stopal.
Iskreno si želim, da bi se vsi, ki stopajo v ta poklic, zavedali resnosti dela in možnih posledic napačne obravnave. Potrebna je ponižnost do znanja, pripravljenost na stalno učenje in odgovoren odnos do vsake posamezne stranke.
Zato mladim svetujem: bodite predani, iskreni, spoštljivi do stroke in nikoli ne nehajte raziskovati in spraševati. Sama se vsak dan znova opomnim na misel, ki jo pripisujejo Sokratu: “Vem, da nič ne vem.” Prav to zavedanje mi daje moč in zagon za nenehno učenje in rast.
In morda za konec, nasvet za vaše poklicne kolegice.
Povezujmo se, ne tekmujmo. Le skupaj lahko ustvarjamo ugled in pomen naše stroke. Verjamem, da ima vsak prostor pod soncem, zato si iskreno želim, da bi v naši stroki namesto nagajanja drug drugemu raje gradili kulturo sodelovanja, spoštovanja in srčnosti. Na dolgi rok zmagujejo kakovost, znanje in pristnost in ne manipulacija s ključnimi besedami ali oglaševanje z uporabo tujih imen.
Zelo smiselno bi bilo, da bi se tudi v Sloveniji ustanovilo strokovno društvo pedikerjev ali podologov, takšno, kot ga imajo že v tujini. To bi nam omogočilo večjo strokovno podporo, izmenjavo znanja in bolj enotno zastopanje naše stroke v javnosti.
In nenazadnje ne pozabimo nase. Da lahko pomagamo drugim, moramo najprej poskrbeti zase. Iskrenost, znanje in empatija so temelji, na katerih lahko gradimo močno prihodnost naše stroke.
To je moja iskrena želja.
SANOPED
Salon LJUBLJANA
Tbilisijska 57, Ljubljana
040 732 448
Salon Vodice
Kopitarjev trg 1, Vodice
051 673 490
I: sanoped.si

