
PLAN B NE OBSTAJA
Že kot sedem letna deklica sem vedela, da bi rada »zdravila” ljudi in tako me je moja odločitev vodila vse do zdravstvene nege. Nato sem ugotovila, da to ni zame, saj raje delam z “zdravimi” kot z “bolnimi” ljudmi. A ta »pomoč« sočloveku in želja je ostala, kljub temu da nisem hotela delati v zdravstvu. V nekem trenutku (tega dne se še danes spomnim) sem se zares vprašala, kaj je tisto, kaj bi rada počela v življenju. Zanimala me je masaža, skrb za telo, ličenje ipd..
Ampak na nek način nisem želela, da bi moji »hobiji« ali strast, postala moja služba vsak dan – ker po tem morebiti tega več ne bi počela tako rada ali s takim veseljem?
In danes? Imam sanjsko službo 🙂 . Danes vse kar počnem, počnem s srcem in največjim veseljem v salonu Sprostitve, zdravja in lepote, Studio Nives.
KJE STE SE IZOBRAŽEVALI? KAKŠNO JE VAŠE MNENJE O KVALITETI IZOBRAŽEVANJA V SLOVENIJI?
Po zdravstveni negi sem si pridobila še naziv maser, pediker, maniker in vizažist. Sem pa mnenja, da tisto, kar v šoli pokažeš pri testu, še ni znanje; znanje je, ko informacije uporabiš v svojem salonu oziroma pri konkretnem delu.
Po tem pa pridejo izzivi. In ja, rada imam izzive. Rada raziskujem in zato se rada tudi dopolnjujem in izobražujem. Obiskujem različne seminarje in delavnice, kongrese ter sejme pri nas in v tujini. V naši stroki je to, več kot dobrodošlo.
In všeč mi je občutek, ko zmeraj znova vem, da premalo vem – in to me žene naprej.
Učimo se celo življenje, na vseh področjih; znanost in tehnologija gredo naprej, znanstveniki raziskujejo, literatura se dopolnjuje, in stranke zahtevajo ali si želijo…
In zato je izobraževanje in dopolnjevanje je v tej stroki zelo pomembno.
VODITE SALON SAMI? POVEJTE NAM NEKAJ O SVOJEM SALONU? KATERE SO VAŠE GLAVNE STORITVE? KAKO JE VODITI EKIPO? S KOMPROMISI ALI S TRDO ROKO? DELATE RAJE SAMI ALI STE BOLJ TEAMSKI IGRALEC?
Nekoč sem mislila, da vse zmorem in bom zmogla sama, nato sem skozi izobraževanja in delu na sebi (osebnostna rast) ugotovila kako pomembno in luštno je lahko timsko delo.
Danes se zavedam, da nisem vseved in, da skupaj zmoremo več. Zato mi družbo v salonu delata še dve čudoviti punci, kozmetičarka Rebeka in višja kozmetičarka Sara. Skupaj se dopolnjujemo v vseh smereh in pogledih – vsaj mislim (smeh).
Zavedam se, da ena sama ne more zadovoljiti vseh strank. Ljudje smo si (karakterno) različni, imamo različne želje in potrebe. Moje mnenje je, da ena oseba ne more biti 100% v vseh storitvah; nekatere storitve ležijo eni bolj kot drugi, imamo različno pred-znanje, zahteve in tudi strast do dela. Zato mi je tudi počutje sodelavk v salonu zelo pomembno. Ni boljšega občutka, ko zaposlena z veseljem in strastjo opravlja svoje delo in rada pride na svoje delovno mesto. Še lepši občutek pa je, ko stranke ugotovijo, da sem nadomestljiva.
Res je, da sem stroga in imam določena pravila, ampak veliko mi pomeni, da med sabo odkrito komuniciramo, se zato bolje razumemo, se tako podpiramo, dopolnjujemo in z radostjo v srcu hodimo v službo.
In zato pri nas v salonu poskrbimo za stranke z ljubeznijo do svojega dela in z vodilom za naš uspeh. Tukaj smo za njih in one so naše vodilo, da postanejo in ostanejo zadovoljne.
KAKO JE POTEKALO VAŠE IZOBRAŽEVANJE V KOZMETIKI? KAJ VAS JE MOTILO IN KJE STE NAŠLI ZADOVOLJSTVO IN IZZIV?
Tako, da sem prišla do izzivov (smeh). Kaj pa sedaj? Iskala sem rešitve, informacije pri zdravnikih, se udeležila seminarjev, delavnic, ter vpijala znanje predavateljev, črpala znanje iz literature ali priročnikov. Velikokrat in zelo rada pa se tudi povežem s kolegicami iz stroke in prosim za pomoč, mnenje, izkušnje. In nekako mi vedno uspe.
ALI MISLITE, DA BI BILO POTREBNO, DA BI IMELE KOZMETIČNE ŠOLE SVOJE SALONE, KJER BI LAHKO UČENCI DELALI NA STRANKAH IN SE SREČEVALI S VSAKDANJIMI PROBLEMI (RECIMO ODNOS DO STRANK IN PODOBNO)?
Če se vrnem nekaj več kot 15 let nazaj, moram reči, da sem imela res srečo pri opravljanju NPK pediker in maser na zdravstveni šoli v Mariboru. Ta dva poklica bi rada posebej izpostavila. Tiste čase je bil NPK res na nivoju (ne vem, kako je bilo drugje in kako je danes). Predavali so nam različni zdravniki in profesorji zdravstvenih šol. Dobili smo strokovno literaturo, skripte, veliko druge literature, koristnih nasvetov in praktičnega usposabljanja – kar danes, mislim, da manjka. Primer: na praktični del pedikure nisem smela pripeljat gladkih ali »ne-problematičnih« stopal (ker sem imela drugače neopravičeno uro). In zato mislim, da sta ravno ti dve storiti, meni najljubši in razlog, da sem začela samostojna pot.
Danes v veliko primerih izobraževanj, poteka praktični del med udeleženci tega izobraževanja ali v nekaterih primerih, je praktični del samo predstavljen, demonstriran.
Kako je danes pri usposabljanju različnih NPK-jev, ne morem komentirati. Lahko pa po nekaterih izkušnjah drugih oseb (ki so prav tako opravile NPK) niso pridobile takšnega znanja kot jaz, takrat več kot 15 let nazaj.
Zanimivo je tudi to, da praktični del, punce v šoli pretežno izvajajo med sabo (komentiram glede na izkušnje z dijakinjami in študentkami). Sem mnenja, da bi bila res dobra zamisel, če bi kozmetične šole uvedle svoje kozmetične salone. Tako bi lahko stranke seveda za storitev odštele nekoliko manj denarja, dekleta bi pridobile več izkušenj in šola bi na ta način zaslužila nekaj denarja za potreben material, orodje in opremo.
Res je kočljiva situacija, ko dobiš na praktično usposabljanje dekleta s presenečenimi pogledi nad določenimi deformacijami stopali, kožo, nohti ipd., zato bi mi bilo v veselje v salon sprejeti dekleta z nekoliko več izkušnjami, saj bi si tako s praktičnim delom dekleta v salonu pridobile samo še več izkušenj in samozavesti pri iskanju dela.
KAJ VAS JE PRI KOZMETIKI NAJBOLJ PRITEGNILO? PONUDBA RAZNIH KOZMETIČNIH PROIZVODOV, APARATOV IN PREPARATOV.
Več kot 10 let nazaj sem za pravo odločitev porabila res veliko časa. Prebila sem veliko časa na spletu in forumih, takrat še ni bil aktualen Facebook in ni bilo skupin kot so danes »Kozmetičarke« ali Slovensko kozmetično združenje, kjer bi lahko vprašal za mnenje in pomoč različnih ponudnikov. Ampak, moje raziskovanje se od takrat ni spremenilo. Še danes rada raziskujem in se povezujem s kolegicami iz stroke, slišim mnenja, grem na sejme, prebiram Dermanovo; ampak danes je težava bolj v tem, da je poplava vsega in je res težko ločiti zrno od plevela.
Sama rada raziščem zastopnike oz. distributerje na različne načine in pod vprašajem: kaj mi nudijo. Veliko dam na to, da mi bodo lahko nudili pomoč v obliki »suporta« skozi moje delo, me obveščali o novostih in nudili kakšna dodatna izobraževanja ali delavnice. Zanimala me je vedno tudi samo kozmetika, ki ima na primer profesionalno uporabo proizvodov za delo v salonu in proizvode za končne kupce – ki se jih seveda ne da kupiti v trgovinah ali na spletu. Saj sem mnenja, da bi naj določen produkt stranki svetovala za to »strokovno« usposobljena oseba (ki prepozna problematiko stranke in pozna učinke proizvoda), saj se zavedam, da stranke velikokrat kupujejo napačne proizvode; velikokrat kupijo kremo, ker jo uporablja njena prijateljica ali jih kupujejo, ker so znižani, in velika večina teh je po tem tudi nezadovoljnih z izbiro proizvoda.
Zato pri nas stranke obravnavamo tudi celostno; kaj dela (poklic, okolje v katerem dela), način življenja, kaj uporablja za nego doma (ali je uporabljala) ipd..
Zanima nas, kaj je bil povod za obisk v našem salonu in kaj so njene želje. In ko nam stranke zaupajo svoje želje, ji lahko pomagamo – mogoče z nasveti in malo spremembo načina življenja (bodisi obutev, telesna aktivnost, nega doma, produkt za nadaljnjo uporabo itd.) ali ob tem naletimo na nove izzive. Ni vedno vse v naši moči. Včasih stranko napotim/o v druge ustanove kot so zdravniški centri, specialistične ambulante (kot so ortoped, dermatolog, fizioterapevt ipd.) ali spet iščem ustrezne izdelke, ponudnike ali aparature in tako lahko pomagam spet bolj »zahtevni« skupin strank.
Je pa res, da sama nekako nisem za aparature tehnike, saj mi direkten stik, dotik in občutek s stranko veliko pomenita – ob tem pa mora biti seveda viden tudi rezultat in zadovoljna stranka. Ampak seveda, zmeraj to ni mogoče, zato ob določenih storitvah za boljši rezultat poskrbimo tudi z kakšno od aparaturnih tehnik.
ALI OBSTAJA PO VAŠE V SLOVENIJO SODELOVANJE MED KOZMETIČARKAMI? SE DOBIVATE NA KLEPET, NA SESTANKIH V STANOVSKIH ORGANIZACIJAH?
Na to pot sem se podala z malo izkušnjami in precej mlada. Ne bi mi uspelo, če se že takrat ne bi na pomoč obrnila h kolegicam iz svoje stroke, ki so mi nesebično pomagale z nasveti in koristnimi informacijami. Naj omenim, da veliko oseb nisem osebno poznala ali kakorkoli bila prej v stiku z njimi. In še danes sem hvaležna za njih in osebam, ki so me do njih privedle.
Ob določenih izzivih ali problematikah sem se že takrat in se še danes rada direktno obrnem na strokovno usposobljene ljudi, pa naj bo to zdravnik, dermatolog, fizioterapevt ali inšpektor. Zanimali so me zmeraj konkretni odgovori in reševanje določene problematike. Zato sem se tudi pred leti pridružila Slovenskemu kozmetičnemu zdraženju z namenom, da se povežem, še z drugimi kolegicami iz stroke, kjer si bomo lahko izmenjale izkušnje, nasvete in si pomagale, ko naletimo na primer na kakšne težave ali izzive, razširimo znanje in dobimo možnost za tkanje novih poslovnih vezi.

KAJ MENITE O SODELOVANJU IN POVEZOVANJU KOZMETIČARK? POGREŠATE KAJ?
Tiste, ki bodo prepoznale zgodbo in namen Slovenskega kozmetičnega združenja, jih vidim tam (smeh). Saj je v združevanju stroke, moč. In mislim, da če bodo kolegice – kozmetičarke videle smisel v sodelovanju, bomo lahko skupaj soustvarile precej dobro zgodbo in se povezale za skupne cilje.
Vsekakor ne moremo mimo kozmetičnega združenja, ki ga vodite skupaj z Danijelo. Povejte nam kaj več o združenju in vašem delu v njem. Kakšni so vaši načrti z združenjem in kaj bi radi dosegli med slovenskimi kozmetičarkami.
In tako smo že pri Slovenskem kozmetičnem združenju in moji kolegici Danijeli.
Kot sem že omenila, sem na poti do razvoja svojega podjetja in sebe zmeraj iskala ravno to, kar sedaj ponuja Slovensko kozmetično združenje – združevanje stroke, ki prinaša moč in številne prednosti v smislu poslovnih priložnosti in osebne rasti. In v čast in veselje mi je, da sem del te zgodbe, ravno skupaj s kolegico Danijelo.
Želiva si še več medsebojne povezanosti in sodelovanja s kolegicami iz stroke. Zato organizirava različna srečanja in dogodke, katerih namen je medsebojno povezovanje, predstavitev novosti in aktualnih informacij, pridobivanje novega znanja in možnost aktivnega sodelovanja.
Verjameva v moč naših dogodkov in družbenih kanalov na katerih združujemo kozmetične salone, ki so odlična priložnost za skupno rast! Mislim, da so to vrednote in cilji, kjer lahko najdemo skupno točko.
Moj delo v zdraženju je predvsem v iskanju novih poslovnih priložnosti, nova poznanstva in širjenje znanja; zato skrbim za organizacijo dogodkov, srečanj, organizacijo Team Buildingaov in iskanjem novih poslovnih partnerjev, predavateljev ipd..
Danijela pa skrbi za naše obstoječe in bodoče članice v smislu verbalne in neverbalne komunikacije, s povezovanjem za skupne cilje.
PROSTEGA ČASA VERJETNO NIMATE NA PRETEK, PA VENDAR S ČIM SI GA ZAPOLNITE?
Res je, nimam ga na pretek (smeh), sploh pa ker rada delam. To me izpopolnjuje. Sem »mali« deloholik. Rada delam veliko različnih stvari, ker imam rada razgibano življenje; zato se težko ustavim. In pri tem potrebujem podporo »mojih« ljudi (katere na srečo imam). Sama namreč velikokrat ne vidim (ali občutim), da sem moram ustaviti in, da telo mora tudi počivati. Ker, ko delam, se počutim živo, čeprav včasih diham že na škrge (smeh).
Ampak lovim ravnotežje. Vsako jutro si vzamem čas zase, tišino, telesno aktivnost in se tako posvetim sebi in naredim nekaj za svoje telo in dušo.
Drugače pa prosti čas, enkrat rada preživim aktivno, drugič z odmikom v tišino in naravo. Rada berem knjige (strokovno ali lahko čtivo), vrtičkam in tako delam proizvode »made with love by Nives« (katerih so deležni samo moji prijatelji), se razvajam v drugih kozmetičnih salonih ali wellnesih in seveda tudi v dobri družbi, ob dobri hrani in pijači.
VAŠ »RECEPT« ZA USPEŠNO POSLOVNO POT?
Hmm…kjer je volja je pot in vera v to kar počneš.
Sama sicer nimam nekih dolgoročnih ciljev. Prepuščam se toku in hkrati imam rada izzive. Rada počnem to, kar me izpopolnjuje in v življenju dopolnjuje – da mi je res v veselje. Hkrati pa upoštevam želje strank in zaposlenih, po tem pa ravnam po občutku in svojih zmožnostih.
Seveda imam tudi ideje in želje kot vsak izmed nas, zato sama prisegam na kratkoročne cilje. Ko se pojavi želja, recimo po določenem cilju, je tukaj volja in pot. Če se izjalovi, tudi v redu. Po tem to ni zame ali mi ni namenjeno; ne rinem z glavo skozi zdi. Drugače pa imam vedno samo plan A. Plan B ne obstaja; ker če imaš plan B, ne verjameš v plan A (nasvet). Tako da ja, težko rečem karkoli. Ne lastim si podjetja in imena, ki sem ga ustvarila. Živim v trenutku tukaj in zdaj. Kaj bo čez pet let, deset ne vem. Zase si želim le to, da bom to kar bom počela, počela z veseljem, obkrožena s čudovitimi ljudmi in z radostjo v srcu.

Hvala, NIVES KOLARIČ