STE MAGISTRICA EKONOMSKIH ZNANOSTI, USPEŠNA PODJETNICA, SODNICA POROTNICA, DIREKTORICA, KOZMETIČARKA, AKREDITIRANA VIŠJEŠOLSKA PREDAVATELJICA, PISALI STE BANKO NALOG ZA NPK MANIKER/KA, STE TUDI ČLANICA KOMISIJE ZA POTRJEVANJE NPK PRI RIC-U IN ŽE DRUGI MANDAT ČLANICA ODBORA ZA KOZMETIKO PRI OZS, KAJ JE TISTO KAR ŠE NISEM NAŠTEL?
To da imamo na tržišču odgovorno nalogo, saj je naše podjetje Akademija Elitne Kozmetike ekskluzivni zastopnik za pet uveljavljenih blagovnih znamk. V svoji lasti imamo tudi dva izobraževalna centra in dva kozmetična salona.
KAKO BI OPISALI SEBE IN KAJ VAS JE VEDNO GNALO NAPREJ ZA USPEHOM?
Meni je velika vrednota delo. Imam veliko odgovornost do dela, to pomeni, da ne naredim le tega kar je potrebno, ampak še več. Ves čas “gruntam” in razvijam svoje predloge, ideje za izboljšave, se lotim stvari, ki si jih še nikoli nisem upala, na vse nove načine pridobivam novo znanje povsod, tako, da s svojo voljo in delom ter izboljšavami prispevam najboljše za posel in za naš nadaljni razvoj. Tu mi sledijo moji dve hčerki, Manuella kot moja namestnica in Lorena, ki je bistven člen v izobraževalnem oddelku.
STE USPEŠNA PODJETNICA- DIREKTORICA, SAJ STE PRED DVANAJSTIMI LETI USTANOVILI PODJETJE. KAKO NA TO GLEDATE DANES?
Začeli smo z majhnimi koraki, čeprav so se nam takrat zdeli veliki. Pot je bila strma, ne samo zame, tudi za moje sodelavce. V poslu si ves čas na poti, se ne ustaviš in spet začneš. To je potovanje, pot vedno poteka, posel je živa stvar. Poti nikoli ne prehodiš ampak si skozi na njej. Se širiš, rasteš, umikaš, dopolnjuješ, nadgrajuješ. Pa tudi nikoli nismo in ne iščemo bližnjic.
KAJ STE SE NAUČILI NA POSLOVNI POTI?
To, da ni dovolj, da imaš samo poslovno zgodbo. Ta zgodba mora postati tudi poslovno uspešna. Moraš znati tudi nadgrajevat, se obdržat na trgu, spreminjati – ker ne moreš v današnjih časih prodajati več “črno belih televizorjev”.
Vseskozi in vedno bolj in bolj se zavedamo, da najboljši produkt “še ne pomeni zmage”. Samo z dodelano vizijo, kaj želiš s poslovanjem doseči, lahko najdeš rešitve, kako to udejanjiti, bistvo je, da se v tem procesu ne ustaviš.
V ČEM JE VAŠE PODJETJE DRUGAČNO OD OSTALIH PONUDNIKOV NA TRGU. MISLIM GLEDE NA KONKURENCO?
Mi sledimo svojim sanjam. Vedno, bodisi najdemo pot, bodisi jo ustvarimo. Zastopamo naše vrednote kot so “podpora uspešnim manikerskim in kozmetičnim salonom.” Naučili smo se, da vedno izhajamo iz končnega potrošnika, torej stranke, kaj ona želi, oziroma kaj ona potrebuje. In to je hitro izvedena storitev, kvaliteta ter novosti.
V ŠOLSKEM LETU 2021/22 VAM JE SKUPNOST VIŠJIH STROKOVNIH ŠOL REPUBLIKE SLOVENIJE PODELILO PRIZNANJE ZA NAJBOLJŠO MENTORICO PRAKTIČNEGA IZOBRAŽEVANJA V ORGANIZACIJI NA VIŠJIH STROKOVNIH ŠOLAH REPUBLIKE SLOVENIJE 2021 ZATO VAM ISKRENO ČESTITAMO. ALI STE NAGRADO PRIČAKOVALI?
Priznanja sem se zelo razveselila, vendar ga nisem pričakovala. V kolikor sem iskrena, nisem niti vedela, da poteka izbor za najboljše mentorje. Sama sem mnenja, da naloga mentorja ni, da dela za pohvalo, ampak, da s svojim znanjem, izkušnjami, zgledom, načinom dela in vzorom, kaže pot študentom in dijakom. Veste stara pravila oziroma napotki stare none še vedno veljajo, da “z besedami se boža in s pogledom se objame.” Beseda spodbude – njen odmev je neskončen, vedno.
KAKŠNA JE PO VAŠEM MNENJU NALOGA MENTORJA?
Mentor je pedagoški in strokovni izvajalec v enem. Nam mentorjem je zaupana posebna naloga in v čast si štejem, da sem lahko del uspešne zgodbe posa-meznika. Je pa res, včasih to študent ali dijak prepozna, včasih pa ne. Sama se spomnim, ko sta mi mama ali nona govorili pomembne življenjske nauke. Takrat so mi bili odveč ali brez pomena, ampak kasneje v življenju sem spoznala, da so zelo pomembni. Ker sem jih takrat ponotranjila, sem jih lahko potegnila iz svojega srca, ko sem potrebovala. Še danes sem mnenja, da so znanje, vztrajnost in delo kot vrednota. Današnji šolski sistem dijakom ali študentom omogoča, da kadarkoli prekine ali zamenja opravljanje prakse.
KAKŠNO JE VAŠE MNENJE O PRAKTIČNEM IZOBRAŽEVANJU IN OPRAVLJANJU PRAKSE V KOZMETIČNIH SALONIH?
Menim, da je praksa šolska obveznost, obenem pa tudi priložnost. Praksa je šolska obveznost, pa vendar jo nekateri dijaki gledajo kot nekaj, kar morajo narediti za zaključek uspešnega šolanja.
KAKO NA PRAVILEN NAČIN DIJAKU ALI ŠTUDENTU PREDATI ZNANJE?
Beseda ima neverjetno moč. Lahko študenta rani, lahko mu zadane bolečino, lahko celo brazgotino. Potrebno je komunicirati plemenite besede, ki mu dajejo pogum s svojimi dejanji in vzorom vplivati posredno na njegovo uspešno karierno rast.
KAJ JE TISTO O ČEMER SE POGOVORIMO NA PRVEM SREČANJU S ŠTUDENTOM, KO JE PRVIČ NA PRAKSI?
Ko pride študentka ali dijakinja na prakso, prihaja v salon, kjer veljajo pravila in teh pravil se je potrebno držat in se jih ne more spreminjati. Študenta ali dijaka ozavestimo, da je plačilo stranke ob zaključku storitve, plačilo, za strokovno izvedeno kozmetično storitev in za trud, ki smo ga namenil stranki, ki pričakuje rezultate. Praksa je brezplačno učenje, ki je izven šolskega izobraževanja plačljivo.
KAKŠNE IZBOLJŠAVE IN POUDARKE BI VI VNESLI V SEDANJI OBSTOJEČI SISTEM, OZIROMA KAJ BI ŽELELI, DA SE SPREMENI?
Ozavestit o resnosti, da se je karierna pot študenta ali dijaka pričela že z vstopom v izobraževalni proces v šoli in nato nadaljevanje z opravljanjem prakse in ne po zaključku šolanja, kot je mnenje mnogih. S prakso jim šola kot institucija omogoča prihod in vključitev v realni delovni proces in je to zanj velika priložnost. Kajti z zaključkom šole so vsa nadaljnja izobraževanja plačljiva. Zato je zanj in njegovo karierno pot pomembno, da v času izobraževanja in praktičnega usposabljanja tudi izkoristi za svoje kompetence, dobre reference in osebni razvoj za uspešno delovno pot. Delo opravljanje prakse se ne meri v izplačilu, ampak v pridobivanju izkušenj in znanja, čeprav nekateri dijaki in študentje gledajo tudi drugače. Kot bi rekle naše none: neke stvari se ne dajo kupiti in se ne dajo plačati. Praksa je tudi veliko žrtvovanje salona in tudi kdaj vznemirjanje strank, tu je tanka meja in moramo mentorji še posebej paziti saj so stranke občutljive na spremembe.
ALI JE DELOVNA PRAKSA NAMENJENA SAMO ČIŠČENJU?
Ne, v našem salonu to ni praksa, je pa potrebno pred tretmajem prostor – delovno postajo razkužit in očistiti, ter se pripravit na storitev. Po zaključku tretmaja enako, zapustimo očiščen delovni prostor. To je delo kozmetičarke, skrb za pripomočke, aparate, delovne površine in ne samo za izvajanje kozmetičnih storitev. To je delovni proces v kozmetičnem salonu. Včasih, govorim iz svojih izkušenj, je v nas mladih gorela želja, da se dokažemo svojemu mentorju, želeli smo si bolj odgovornih nalog, oziroma, da mu s svojim delom dokažemo, da smo vsak dan bolj vredni zaupanja, ter opravljanja novih nalog in smo se jih veselili, ter sprejeli s popolno odgovornostjo in takrat dali vse in še več od sebe. Mentor prav išče priložnosti v kaj bi lahko vključil dijaka oziroma študenta. To je naloga mentorja in se mi kot mentorji veselimo podeljevanju priložnosti za izvajanje storitve na stranki, za katero so dijaki in študentje pripravljeni. Nekorektno se mi zdi pričakovati od mentorja, da ne omogoča dovolj priložnosti na praksi, če z druge strani ni pokazano dovolj velika mera pripadnosti k delu. Mentor v kolikor se izrazim metaforično, zna zbrusiti diamant, ampak mehkih kovin se brusiti ne da. Ne poznam kratke poti, do strokovnosti in znanja. Stranka pride v naše zavetje. Moramo biti hvaležni, da nam zaupa.
KJE VIDITE RAZLIKE MED VAŠO IN SEDANJIMI GENERACIJAMI, KI PRIHAJAJO NA TRG DELA?
Ko poslušam kolege iz managerskih vod, ki menijo, da prihaja čas velikih menjav služb in z njimi povezava z željo po hitrih zaslužkih. Mladim sedaj pomeni veliko prosti čas. Danes gre za drugačno karierno rast. Včasih smo poznali le horizontalno in vertikalno. Jaz sem oseba in v mojem življenju ni prostora za poraze, življenje vseskozi naravnavam na pozitivne dnevne zmage.