POVEJTE NAM KAJ O SEBI. KAKO SE JE ZAČELA VAŠA POT V KOZMETIKI?
Ena prijateljica mi je nekoč rekla: »Anja, ti si vedno tako hudo dobro nalakiraš nohte.« To me je vodilo k razmisleku, saj si tega ne zna vsaka. Ugotovila sem, da je to res in to me je navdihnilo, da sem se začela bolj profesionalno zanimati za področje lepote. Moj moto je bil in še danes je, da lepoto približam vsem ženskam in tudi moškim.
KAKŠNO JE VAŠE MNENJE O KVALITETI IZOBRAŽEVANJA V SLOVENIJI? SEJMI, SE JIH UDELEŽUJETE? KAJ POGREŠATE?
Sama sem se izobraževala (kar se nohtov tiče) v Akademiji studio lepo-ta in znanje, ki sem ga pridobila tu, je vsekakor na visokem, kvalitetnem nivoju. Vsekakor se v Sloveniji najdejo kvalitetna izobraževanja, najdemo pa tudi taka, ki niso ravno kvalitetna. Zato je dobro, da preden se za kakšno izobraževanje odločimo, dobro preverimo, ali je to res tisto, kar želimo. Sejmi so vsekakor dobrodošli. Sama se sejmov redno udeležujem, saj lahko tako izveš, kakšne novosti se pojavljajo na slovenskem tržišču in s tem lahko svojo ponudbo še izboljšaš. Je pa zanimivo, da so sejmi v tujini bolje obiskani, večji in imajo definitivno večjo ponudbo kot pri nas. Zakaj je temu tako, se sprašujem tudi sama.
POVEJTE NAM NEKAJ O SVOJEM SALONU? KATERE SO VAŠE GLAVNE STORITVE? KAKO STE SI PRIDOBIVALI IZKUŠNJE?
Salon deluje od leta 2014, začetki mojih usposabljanj v tej stroki pa segajo še dlje, v leto 2011. V studiu nudim veliko tega. Manikuro vseh vrst (gelni lak, podaljševanje nohtov, naravno manikuro, lakiran-je), podaljševanje trepalnic, ličenje za vse priložnosti. Pri vseh storitvah sem usmerjena v to, da poskušam ustreči željam strank in svetujem v skladu s tem, da naravni nohti, trepalnice, koža ostanejo čimbolj zdravi. Zato tudi izbiram najboljše produkte, ki so prijazni do strank. Izkušnje sem si pridobivala najprej z izobraževanji, potem pa sem vse pilila v praksi. Vso znanje pa nenehno nadgrajujem z izobraževanji, ki se jih redno udeležujem na vseh področjih (nohti, make up, trepalnice, …).
ALI VODITE SALON SAMI? KAJ MENITE, JE BOLJŠE DELATI SAM ALI V TEAM-U?
Salon vodim sama, saj v svoje znanje in kakovost najbolj zaupam. Seveda pa ima vse svoje prednosti in slabosti, zato zna biti delo v teamu bolj pestro, bolj zanimivo, strankam lahko ponudiš več.
KAJ JE TISTO, KAR VAS PRI VAŠEM DELU NAJBOLJ VESELI?
Pri delu me najbolj veseli to, da stran-ke z nasmeškom odhajajo iz salona in se vedno rade vračajo. To pomeni, da tisto, kar rad delaš, delaš dobro. Zato zares skrbim, da je vedno dovolj stro-kovnega znanja, s katerim lahko lažje in kvalitetnejše opravljaš svoje delo. Zame je najbolj pomembno, da je storitev, na katero stranka pride v moj salon, opravljena kvalitetno in prijaz-no do zdravja stranke. Zato sem pred kratkim zamenjala celotno znamko za nohte, sedaj uporabljamo znamko Parish, ker je dosti bolj prijazna do zdravja naravnih nohtov stranke in ponuja številne rešitve, tudi za zelo poškodovane nohte.
ALI SE VAM ZDI, DA JE PRI DELU Z LJUDMI DOVOLJ SAMO STROKOVNO ZNANJE, ALI JE POTREBNO KAJ VEČ? KAKŠEN MORA BITI PO VAŠE ODNOS MED VIZAŽISTOM IN STRANKO?
Sigurno je na prvem mestu strokovno znanje, ki se tudi v praksi zna dobro uporabiti. Vendar samo to ni nikoli dovolj. Seveda je potrebna pravilna komunikacija med stranko in vizažistom. Vizažist mora stranko pred pričetkom zelo hitro dobro spoznati, ugotoviti, kaj bi stranka želela in jo seveda pomiriti (to je še posebej pomembno pri poročnih make upih, ko so neveste po navadi nervozne). Vizažist mora prav tako znati stranki argumentirati, zakaj ji česa ne priporoča in zakaj ji. Če znamo argumentirati, potem nam po navadi stranke tudi zaupajo.
VAŠE MNENJE O PROFESIONALNI KOZ-METIKI? KAKO GLEDATE NA TO, DA SE KOZMETIKA, KI JE NAMENJENA PROFE-SIONALNEMU DELU, POTEM PRODAJA V DROGERIJAH. ALI SO RAZLIKE MED MAKE UP MATERIALOM IN KOZMETIKO (PRODAJA, DOBAVA, …)?
Dan danes je to zelo delikatna tema. Sama sem mnenja, da se kozmetika kot taka v drogerijah ne bi smela prodajati, saj stranke velikokrat ne znajo potem tega pravilno uporabljati in ni nobenega učinka. Kot drugo pa si z nepravilno uporabo produkta lahko bolj škodujejo, kot pa koristijo. Kako poteka prodaja, dobava in vse ostalo, pa je največ odvisno od proizvajalca oziroma uvoznika. Vsaka znamka ima neka svoja pravila poslovanja, ki jih moraš upoštevati, če želiš z njimi sodelovati.
NA KAJ BI NAJ BILE POZORNE STRANKE PRI OBISKU VIZAŽISTA-STILISTA? ALI JIM LAHKO DASTE KAKŠEN NASVET, KAKO NAJ IZBEREJO?
Vizažista je najbolje izbrati tako, da se najprej dogovoriš za probno ličenje. Tako najlažje ugotoviš, če ti njegov način ličenja ustreza ali ne. Najboljši vizažisti so tisti, ki znajo upoštevati želje stranke in ji prisluhnejo. Namreč moje mnenje je, da ni za vsakogar dober isti vizažist, saj ima vsak svoj način ličenja. V make up-u se na koncu stranka mora počutiti lepo in udobno.
NA KAJ STE POSEBEJ POZORNI, KO KUPUJETE STVARI ZA VAŠ SALON?
Najbolj sem pozorna na to, da so produkti kvalitetni, da so prijazni do kože stranke in da niso agresivni.
KAKŠNA SO PRIČAKOVANJA STRANK? KAJ JIM PREDLAGATE? KAKO IZGLEDAJO UREJENI NOHTI SODOBNE ŽENSKE PO VAŠE?
Pričakovanja strank, ko odidejo iz salona so, da so nohti urejeni (to pomeni vsi enako dolgi, enako oblikovani, urejena obnohtna kožica, nalakirani po želji stranke). Po mojem mnenju pa se ženske in tudi moški še ne zavedajo, kako zelo pomembni so urejeni nohti dandanes. Nohti so ogledalo človeka. Zato bi po mojem mnenju ljudje na izgled nohtov morali dati več. Od takrat, ko sem začela delati nohte in vse do danes moram priznati, da se vse več žensk in tudi moških odloča za tovrstne storitve. Je pa res, da je še vedno veliko takih, ki pravijo, da jim je škoda, da bi si dale delati nohte, ker delajo na vrtu, dosti pomivajo posodo, dosti delajo s čistili in podobno. Vendar s tem, ko tako razmišljajo, delajo več škode svojim nohtom. Zakaj? Nohti brez zaščite so bolj izpostavljeni zunanjim dejavnikom, ki pronicajo v noht in s tem povzročajo, da se nohti cepijo, lomijo in hitreje tudi fizično poškodujejo. Pa tudi to, da morajo nohti vmes malo zadihati, ne drži. Nohti ne dihajo, vse kar rabijo za svoj zdrav razvoj, dobijo skozi kri. Zato je boljše, če so nohti vedno zaščiteni s kakšnim produktom. Če se ženske odločijo za kakšne umetne mase, naj to sto-rijo v kvalificiranih salonih in ne same doma, ker s tem prav tako lahko naredijo svojim nohtov več škode kot koristi. Če pa se odločijo za navaden lak, pa naj prav tako poiščejo strokovni nasvet, kateri lak je za njihove nohte najprimernejši. Urejeni nohti sodobne ženske morajo izgledati čisti, enako dolgi, enake oblike z urejeno obnohtno kožico in po želji tudi nalakirani in/ali poslikani.
KJE NAJDETE IDEJE?
Ideje dobim na različnih nail art delavnicah, včasih dobim kakšno idejo kar tako iz vzorca na oblačilu ali iz narave, včasih pa kakšno idejo prinesejo tudi stranke.
NA KAJ MORA BITI ŽENSKA POZORNA PRI NOHTIH?
Ženska mora biti pozorna, da nohte in obnohtno kožico dobro neguje z oljem 2x na dan, saj s tem nohti dobijo vse, kar rabijo za zdravo rast. Pomembno je tudi, da nohte čuva in upošteva, da nohti niso orodje.
KAKŠNA JE PO VAŠEM MNENJU IZBIRA MATERIALOV V SLOVENIJI? S KATERIMI MATERIALI DELATE VI IN KAKO STE ZADOVOLJNI?
Mislim, da je izbira kar pestra. Sama delam z izdelki Parish, ki so visoko kakovostni, saj je sistem sestavljen tako, da je popolnoma hipoalergen, nohti dišijo še nekaj dni po tem, ko je stranka bila na manikuri, če olje uporablja vsak dan še doma, pa ji nohti dišijo kar cel čas.
DAJETE PREDNOST PRI NABAVI MATERIALOV DOMAČIM DISTRIBUTERJEM, ALI NAKUPUJETE TUDI PREKO INTERNETA?
Absolutno podpiram domače distributerje, zato nabavljam izključno pri njih.
NA KAJ STE POZORNI, KO SE ODLOČATE ZA MATERIAL, S KATERIMI BOSTE DELALI (DELATE)?
Absolutno na kvaliteto, sestavo produktov in seveda na to, da so produkti prijazni do zdravja strank.
KAJ JE TISTO, KAR VAS PREPRIČA, DA SE ODLOČITE PREIZKUSITI NEK NOV MATERIAL, NAČIN, PRODUKT, …?
Drugačnost in nekaj, kar produktu daje dodano vrednost, kar produkt naredi boljšega od ostalih.
KAJ MENITE O PRODAJI STORITEV S POPUSTI (KUPONI, POPUSTI TUDI DO -80% IN PODOBNO)? MISLITE, DA SI S TAKO VELIKIMI POPUSTI NA STORITVE PRIDOBIMO NOVE STRANKE?
Mogoče si, ampak najverjetneje na dolgi rok to prinese več škode, kot koristi.
NE MOREMO MIMO, DA NE BI VPRAŠALI. KAJ MENITE O DELU NA ČRNO? ZAKAJ PRIDE DO TEGA PO VAŠE? MISLITE, DA SE NAREDI DOVOLJ, DA BI SE IZKORENINILO ALI VSAJ ZMANJŠALO? KDO BI MORAL SKRBETI ZA TO?
Pri tem vprašanju bi se lahko raz-pisala na dolgo in široko. Kar se te teme tiče, se vse vrti v začaranem krogu. Preveč dostopni produkti v drogerijah in spletu. Vsak, ki ima malo časa, misli, da zmore to opravljati kvalitetno, preveč samo-zavestno mišljenje, da za takšno delo ni potrebno izobraževanje, nizki stroški nabave, vse to skupaj pa privede do tega, da se zbijajo cene storitev na trgu. Zakaj do tega prihaja, lahko verjetno krivimo tudi državno politiko, ki bi z uvedbo kakšnega zakona ali večje kontrole lahko pripomogla k zmanjšanju tega.
KAJ VAM POMENIJO SOCIALNA OMREŽJA?
Socialna omrežja so najboljši način reklamiranja in promoviranja dela. Meni zelo dobro pomagajo pridobivati nove stranke in obstoječe obveščati o novostih in svojem delu.
KAJ SVETUJETE MLADIM, KI SE PODAJAJO NA POSLOVNO POT V KOZMETIKI?
Vsem, ki bi se želeli preizkus-iti v podobnem delu svetujem, da se najprej dobro podučijo o teoretičnem znanju. Potem je potrebno kar veliko praktičnega znanja in nekaj kilometrine, da storitve postanejo brezhibne. In na koncu seveda tudi veliko potrpežljivosti in moči, da ne odnehaš ob prvem neuspehu. Seveda pa se v lepotnem svetu treba boriti vsak dan, na takšen ali drugačen način. Tu se učenje nikoli ne neha.
MORDA ŠE KAKŠEN NASVET ZA STANOVSKE KOLEGICE?
Ohranjajte stik z novostmi in ne zaspite na dosedanjih lovorikah.
LETOS STE OBISKALI TUDI MILANSKI TEDEN MODE. NAM LAHKO POVESTE MALO VEČ O TEM? KAKŠNA IZKUŠNJA JE TO BILA ZA VAS? KAJ STE SE NAUČILI?
Letos sem z Mojco Janežič sode-lovala na milanskem tednu mode. Ta izkušnja je bila nekaj posebne-ga, povsem drugačna od dela v salonu. Sam si moraš izboriti prostor dela, saj model olepšujejo včasih kar 3-4 osebe hkrati. Skratka, doga-janje v backstageu je zelo pestro in energično, ampak hkrati tudi zelo zabavno. Sodelovala sem na revijah modnih kreatorjev: Les copains, Antonio Marras, Roberto Cavalli, Salvatore Ferragamo, Ermanno Scervino, Philosophy, Krizia. Me pa veseli, da trendi v modnem svetu večinoma sledijo naravnemu, tako pri nohtih, kot tudi pri ličenju.
Anchyka studio
Tešanovci 14a
9226 Moravske Toplice
T. 070 655 456
E. anchyka.nails@gmail.com
FB. Anchyka studio