Trenutna situacija ni rožnata – tako pravijo. Glede relativnosti časa sem že pisal, pa vsekakor me malo nervira ta trenutna situacija, ki traja že lep čas. Kot pri zobozdravniku, ko reče: Samo malo še … pol pa traja pa traja. Ker trenutna situacija traja že leto, dve ali celo tri, me je strah, ko govorijo da bo jutri boljše. Glede na vse skupaj, se vprašam, kdaj bo ta jutri iče morda ni že danes boljše kot bo jutri?
Pa vendar, ko gledam povzpetnike, ki brezkompromisno gredo proti vrhu, pa čeprav tudi preko trupel, brez vsakega socialnega čuta in kančka poštenosti, se sprašujem, če za njih jutri že ni danes. Potem pa pomislim, če je to tudi moj jutri, potem se ne grem več.
Vzgojen sem v duhu poštenosti, da cenim svoje in spoštujem tuje. Ne razumem ljudi, pa če se osredotočim samo na našo branžo, ki so zmožni delat z aparati, ki stanejo po 10, 15 in več tisoč evrov, po tem, ko so končali šolo in obiskali po njihovih besedah kar nekaj dodatnih izobraževanj, za 3 ali 4 € na uro. Toliko znese njihova storitev, če si jo privoščiš s popusti. Ali pa, da dvignejo cene in potem oglašujejo popuste. Ali pa, da dajo 90% popusta na storitve. Ali pa …
Pa vendar, ko enkrat odpove ekonomija in zdrava pamet, potem nekaj ali nekdo trpi, in najbolj grozno je, če je to stranka. Povzpetniki v kozmetiki, ki hočejo na vrh (čimveč strank, izrinit konkurenco in diktirat cene – če je to za njih vrh, oziroma največ, kar si želijo), se ne ozirajo na kvalitetno storitev, osredotočeni so na čimhitrejši zaslužek.
Pa še en problem se pojavi, v Sloveniji se vsako leto na trgu dela pojavi 200, 300 mladih kozmetičark, željnih dela. Potem se pa vprašamo od kod siva ekonomija. Želijo si delat! In delajo 😉
Pojme kot so: „pošteno delo“, „kvalitetna storitev“ in „poštena cena“, so zamenjali „na hitro“, „na hitro“ in „čim ceneje“. In tako smo prišli do točke, ko uspe kozmetičarka naredit nego obraza v 25 minutah in zato, kot se izkaže pri ceni, niti ne potrebuje materijala. Pa smo tam. Koža zahteva svoje, proizvajalci kozmetike zahtevajo svoje, stranke zahtevajo svoje … žal pa je vse podrejeno kapitalu, hitremu zaslužku.
Zraven vseh napačnih poti, je ta najbolj napačna.
Zato pa drage moje, naj vam bo pot cilj. Lepo je zmagovati in se vspenjati proti vrhu in če smo na tej poti še pošteni, dobri in zadovoljni, je zmaga naša. Lepo je celo svojo poklicno pot napredovati, se izpopolnjevati, izobraževati in nuditi strankam zadovoljstvo ter v njih vzbujati zaupanje. Zadovoljne stranke, kvalitetne storitve in pošteno delo, bojo in morajo biti nagrajene! Nekoč mi je rekel prim.dr. Rems: Boj se ljudi, ki pravijo da vedo vse, zaupaj ljudem, ki se zavedajo, da se morajo celo življenje učiti!
Bodimo hvaležni kozmetičarkam in frizerjem, ki si zaslužijo ta naziv, ki skozi svojo pošteno delo dokazujejo, da so tu zaradi ljubezni do svojega dela in ne zaradi hitrega zaslužka. Ki znajo vedno znova presenetiti svojo stranko z novim znanjem, aparatom ali načinom dela. Njim ni cilj „vrh“, njim je cilj poklicna pot.
Kot pa ve vsak planinec in Slovenci smo baje narod planincev, ko si enkrat na vrhu, vodijo vse poti samo še navzdol.
Vse dobro,
vaš ag