Hvala bogu, ti časi so mimo. Sedaj je prodaja izdelkov v kozmetičnih, kakor tudi frizerskih salonih dovoljena. Kar je tudi samo po sebi logično, saj kdo pa pozna kožo stranke bolje kot njena kozmetičarka, ali lase bolje, kot njen oziroma njegov frizer.
Danes so lepotni ideali postavljeni zelo visoko so pa tudi zelo dostopni. Pot do svojih lepotnih idealov si izbere vsak posameznik sam, ena od možnosti tudi redno obiskovanje kozmetičnega in frizerskega salona.
Strokovnjaki priporočajo obisk salona vsaj enkrat na mesec oziroma mesec in pol.
Nega obraza, čiščenje kože, obnovitveni procesi, maske in pa nenazadnje masaže in limfna drenaža pripomorejo tako k boljšemu počutju, kot lepšemu videzu.
Danes je za stranko poskrbljeno, nivo kozmetičnih salonov in uslug v njih je večinoma na zavidljivi ravni. Zakonsko so stvari regulirane tako, da bi se naj stranke v salonih počutile varne in zaščitene.
Imamo salone, kjer se lahko kozmetičarke primerjajo s svetovno elito v kozmetiki, saj so znale svoje znanje, izkušnje in predanost delu nadgraditi z rednimi izobraževanji, spremljanjem novosti na kozmetičnem trgu in z obiski sejmov in dogodkov, ki so namenjeni kozmetiki. So pa saloni, kjer so se odločili, da bojo delali hitro in za male cene. Saloni, ki dajejo tudi do 90% popusta na svoje storitve vsekakor niso v ponos stroki, še manj pa vzbujajo zaupanje pri ljudeh. Nenazadnje, ko stranka enkrat izgubi zaupanje v kozmetičarko, kozmetiko, oziroma v rezultate v kozmetičnem salonu, je to zaupanje zelo težko povrniti.
A stranke se še vedno, sploh glede na trenutno situacijo odločajo za mamljive ponudbe – popuste, ker so prepričane, da bojo tako kaj prihranile. Vendar žal drži rek: Če hočeš stvar drago (pre)plačati, kupuj poceni.
Ampak vrnimo se k salonom, kjer veliki popusti niso vsakdanjost in kjer še zmeraj dajo več na kvaliteto, kot na trenutno kratkotrajno finančno korist. Ugotavljamo, da je nadalna prodaja še vedno šibka točka kozmetičnih salonov. Saj kozmetike, ki jo uporabljajo za svoje delo, ne znajo pravilno predstaviti stranki in posledično tudi prodati. In tako se dogaja, da gre stranka iz kozmetičnega salona zadovoljna s storitvijo, po opravljeni negi se vidijo rezultati in koža dobi potreben sijaj, zdrav izgled in napetost. Izginejo gubice, koža je sijoča in občutek po dvournem razvajanju je čudovit. In kaj naredi stranka, ko vsa zadovoljna zapusti salon?
Odpravi se v najbližjo drogerijo, lekarno ali trgovino. Stranka je vajena, ko pride v salon, da kozmetičarka kaj hitro ugotovi, kaj je potrebno za njeno kože in katere kreme bo uporabila. In ko stranka pride po kozmetiko v trgovino, drogerijo ali lekarno pričakuje isto in ponavadi vpraša: Ali imate kakšno kremo za mene … za obraz? Potrebovala bi tudi nekaj za čiščenje in pa kaj za okoli oči?
In tu se začne avantura!
Mnogokrat prodajalke niso kos tej nalogi, če tudi imajo znanje o kremah, nimajo izkušenj s spodročja kozmetike, ponavadi tudi nimajo časa, da bi se kupcu posvetile. Izbira je tudi različna in prevečkrat je prodaja povezana z višino marž, ki jih ponujajo določena podjetja. Potem je tu še vsekakor nepravilni pristop, ki sem ga že prevečkrat zasledil, recimo v lekarnah, kjer radi rečejo: To je edina klinično preizkušena kozmetika in jo svetujejo tudi zdravniki … V drogerijah: na svetovnem trgu je to trenutno hit in kot vidite tudi po medijih se ta kozmetika na veliko reklamira… V trgovinah: saj veste, ni zmeraj najdražje najboljše, trenutno imamo v akciji to mleko in pa to nočno kremo v kompletu. Definitivno bo pravo za vas.
V takih trenutkih mi gredo lasje pokonci .
Kozmetičarka pa pozna kožo svoje stranke. Spremlja jo, saj so stranke ponavadi zveste kozmetičarki in jo obiskujejo redno in daljši čas. Kozmetičarka opazi spremembe na koži, ki so lahko posledica hormonskega stanja, bolezni ali zunanjih vplivov. Pa tudi vsa potrebna znanja, tako s strani stroke kot s strani izdelovalca kozmetike ima. Saj danes, če hočeš biti v svojem poklicu uspešen, sploh v kozmetiki, ni dovolj da tu pa tam “pokukaš” na internet, ampak je potrebno raziskovat, preizkuševati, si upati … saj nikjer ne piše, da je samo kozmetika, s katero delamo že 20 let edina pravilna. Je res, da smo jo najbolj vajeni in jo poznamo, ampak vedno si moramo upati poskusiti kaj novega. Delo kozmetičarke je, da se pouči, da poskusi in da se prepriča, kaj je za stranko najboljše.
V pogovoru z gospo Ksenijo Pehlič sva ugotovila, da so najbolj pomembna dejstva, ki govorijo v prid prodaji kozmetike v kozmetičnem salonu sledeča:
– Kozmetičarka pozna kožo stranke.
– Opazi spremembe.
– Zna svetovati.
– Strokovnjak s področja kozmetike – poznavanje kože in njenih problemov.
– Pozna kozmetiko, ki jo prodaja, saj z njo tudi dela.
– Se redno izobražuje o kozmetiki, ki jo uporablja.
– Je na tekočem z novostmi v kozmetiki.
– In nenazadnje, najde lahko kreme, ki so za stranko najboljše in tudi cenovno dostopne.
Včasih pa tudi to vse ni dovolj. Kozmetičarka mora biti tudi retorik in prodajalec, ima pa prednost pred trgovci. Stranki proda izdelek za katerega ve, da ji bo koristil.
Zaupajte kozmetičarkam in se odpravite po nakup kozmetike v kozmetični salon. Če zaupate avto samo mehaniku, elektriko električarju in vrt vrtnarju, ne vidim pravega razloga da kozmetičarki ne bi zaupali pri izbiri kozmetike.
Je pa res, da tako kot povsod, tudi tukaj lahko naletite na ljudi željnih hitrega zaslužka, zato pa morate tudi stranke biti previdne in se ne pustiti zavesti popustom, velikim obljubam in sladkim besedam.
Koža je ena in obraz je zrcalo duše, naj bo le najboljše za vas dovolj dobro in ponavadi je tako, da dobre kozmetičarke uporabljajo za delo dobro kozmetiko. Komu pa naj zaupam, če ne frizerju in kozmetičarki, pravi moja mama in še kako prav ima.